Liceul Teoretic 'Grigore Moisil' Tulcea

Ziua Educaţiei

„A întreba pe mulţi, a ţine minte cele spuse şi a învãţa pe alţii, este secretul învãţãmântului.” (Comenius)
Program Ziua Educaţiei 2017
  • activitate in club 2
  • activitate in club 3
  • activitate in club 4
  • activitate in club 5
  • activitate in club 6
  • activitate in club 7
  • activitate in club
  • echipa vocala.2
  • echipa vocala
  • exeriment2
  • exeriment3
  • flacara violet1
  • full screen slider
  • flacara0
slideshow by WOWSlider.com v6.4

Natura ne aseamănă, educația ne deosebește. Așa cum spunea și Confucius, întreaga substanță a omului, ceea ce îl diferențiază de unele ilustrări sociale slab conturate sau de exemplele unei vieți comode, nevalorificate este modul în care decidem să acumulăm și să folosim experiențele dobândite și, mai presus de toate, bazele unei cunoașteri variate a lumii în care trăim. Pentru că educația depășește limitele abordărilor teoretice sau simpla memorare a unor informații sub aspectul aprecierii, acțiunile noastre și modul în care decidem să aplicăm tot ceea am acumulat ne reflectă nu doar caracterul, atitudinile și părerile pe care le dezvoltăm, ci modul în care reușim să privim lumea în ansamblu.

Așa cum Toata viața este școală (Jan Amos Komensky), primul contact și cel mai important pe care îl avem încă din copilărie cu misterul, necunoscutul este școala, ca loc în care nu înțelegem în mod necesar legile cărora se subordonează toate acțiunile noastre, ci deprindem abilitățile unei viziuni analitice în a discerne binele de rău și, totodată, în a aprecia corectitudinea, respectul, răbdarea, organizarea și ambiția drept cele mai inspiraționale valori.

Astfel, ziua de 5 octombrie, marcată calendaristic drept Ziua Mondială a Educației, ne-a adus tuturor aminte de rolul important pe care îl are nu doar școala, ci o bună formare în dezvoltarea noastră ca tineri și adulți responsabili, reunind sub aspectul unei celebrări potrivite, profesorii și elevii Liceului Teoretic „Grigore Moisil” Tulcea, în manifestări și altfel de abordări ale educației.

În timp ce la clasele de gimnaziu profesorii au ales să dezvolte aptitudinile prin joc și să faciliteze învățarea limbilor străine în mod distractiv, non-formal, la liceu științele au fost abordate în cel mai practic mod de înțegere, prin experimente fizice și chimice, realizând astfel un frumos proiect în scop educativ, înlăturând atmosfera de oră de curs obișnuită, prin interacțiune.

Dar cum cunoașterea nu constă doar în înțelegerea fizică a lumii, ci și în cea spirituală, dusă spre sfera creației, a imaginației și a subiectivității, orele de Limba și Literatura Română au devenid la rândul lor modalități de cunoaștere atât a celor din jur, prin jocuri de prezentare și interacțiune, de depășire a barierelor personale, cât și a sinelui, a viziunii asupra aptitudinilor și a scopului nostru drept un mod în care putem să ajutăm societatea și să ne urmăm visurile și aspirațiile.

Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu îmi e superior prin ceva. De aceea încerc să învăț câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud), de aceea, luând drept reper vorbele înțelepte ale filosofilor, școala, și mai ales mediul moisilist în care creștem și ne dezvoltăm devine un topos al interacțiunilor interpersonale, al schimburilor de experiențe, al înțegerii și al susținerii și, mai presus de toate, al unei educații bine fondate pe principii personale, valori și ambiție nemăsurată.

    La mulţi ani, dragii noştri dascăli!
                        Mădălina Hizanu
                        clasa a XII-a D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 2
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 3
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 4
  • 5
  • 6
  • slider jquery
  • 9
css3 slider by WOWSlider.com v6.4